ضرورت دریافت کد اقتصادی

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه های :توزیع انواع کالا، واردات و صادرات، امور خدماتی، تولید و مونتاژ مشغول به کار می باشند و نیز دارای پروانه کسب و کار از مراکز قانونی و مکان مشخص برای فعالیت تجاری خود هستند می بایست کد اقتصادی دریافت نمایند.

توجه:در مورد اشخاص حقیقی دارا بودن تنها یکی از این شروط کافیست.

افراد مکلف به اخذ شماره اقتصادی :

    تمامی افراد حقوقی و حقیقی که در حیطه های مونتاژ، واردات و صادرات، تولید و توزیع هر گونه کالا و نیز موارد خدماتی مشغول به کار هستند.
    تمامی افراد حقیقی که در حیطه های مونتاژ، واردات و صادرات، تولید و توزیع هرگونه کالا و نیز موارد خدماتی مشغول به کار هستند.و نیز دارای مکان مشخص برای فعالیت تجاری و پروانه کسب و کار از مراکز قانونی می باشند.
    تمامی اشخاص شامل موضوع بند های ۱ و ۲ و ۴ ماده ۲ قانون مالیات های مستقیم مصوب اسفند ماه ۱۳۶۶
    تبصره: مشخصا واژه ی پروانه کسب و کار از مراکز قانونی شامل تمامی پروانه های کسب و یا کار صادر شده از اتحادیه امور صنفی، وزارتخانه ها، اتاق صنایع و معادن و دیگر مراجع قانونی و مربوطه می شود.

افراد غیر مکلف به اخذ شماره اقتصادی :

    مکان های مذهبی شامل( مساجد و تکایا)
    اشخاص حقیقی مشغول به کار در حیطه ی هنر شامل: طراحی، نقاشی، خطاطی،فیلم سازی و کارهای مرتبط به آن، نویسندگی، گرافیک، ویراستاری و ترجمه کتاب .
    اشخاص حقیقی شاغل در امور تحقیقی و یا مشاوره فنی (افراد عضو هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز عالی آموزشی)
    اتحادیه های امور صنفی
    اشخاص حقیقی که در زمینه پیمانکاری در حال فعالیت می باشند (تنها در صورتی که ارزش قرارداد پیمانی و مبلغ کلی دریافتی آنها در طول یک سال بیشتر از پنجاه میلیون تومان نباشد).
 


  • آخرین ویرایش:شنبه 23 تیر 1397
نظرات()   
   

در این مقاله قصد داریم تا شرایط تمدید طرح صنعتی را بررسی نماییم در ابتدا لازم است به ارائه تعریفی از طرح صنعتی بپردازیم :
طرح صنعتی چیست ؟ ترکیب یا رنگ ها و هر گونه شکل سه بعدی با خطوط ، رنگ یا بدون ان بگونه

ای که ترکیب یا شکل یک فراورده را از نظر تزیینی و زیبا شناختی تغییر داده و باعث جذب مشتری شود طرح صنعتی می گویند .
بعد از ثبت طرح صنعتی یکی از موارد مهمی که پس از گذشت مدتی با آن روبرو خواهید بود تمدید این ثبت طرح صنعتی می باشد.
قانون حمایت از طرح های صنعتی در کشورهای مختلف متفاوت می باشد، در قانون تجارت  ایران طبق ماده 89 با توجه به بند 28 قانون اعتبار طرح صنعتی پنج سال از تاریخ تسلیم اظهار نامه ثبت ان تعریف شده است.
بنا بر ماده 89 آئین نامه اجرایی ثبت طرح صنعتی، با توجه به بند د ماده 28 قانون، مالك طرح صنعتی می‌تواند با پرداخت هزینه مقرر، درخواست تمدید اعتبار ثبت طرح صنعتی را برای دو دوره پنجساله متوالی دیگر بنماید. درخواست تمدید ثبت، ظرف شش‌ماه قبل از انقضای مدت اعتبار ثبت طرح صنعتی در هر دوره، به عمل خواهد آمد .
تبصره ماده 92 آئین نامه: در صورت عدم درخواست تمدید ثبت ظرف مهلت یاد شده، امكان درخواست آن ظرف مهلت 6 ماه پس از پایان اعتبار ثبت طرح صنعتی، با پرداخت جریمه تأخیر طبق جدول هزینه‌ها وجود دارد، والا ثبت طرح صنعتی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد .
تبصره 2 ماده 93 آئین نامه: تمدید ثبت طرح صنعتی نمی‌تواند هیچ تغییری در آخرین شكل ثبت آن به‌وجودآورد. در غیر این صورت، مقررات تغییر طرح صنعتی موضوع ماده 93 این آیین‌نامه قابل اعمال خواهد بود.توجه داشته باشید که  طبق ماده 90 درخواست تمدید ثبت طرح صنعتی در دو نسخه توسط مالک ثبت یا نماینده قانونی او تهیه و پس از امضاء و الصاق تصویر نمونه طرح و رسید پرداخت هزینه مربوطه به مرجع ثبت تسلیم می گردد .
در مرحله بعدی مرجع ثبت پس از دریافت درخواست تمدید ثبت و ضمائم ، آن را در دفتر مربوط وارد کرده و بر روی هر یک از نسخ در خواست ، تاریخ دریافت و شماره ان را قید و نسخه دوم ان را که دارای همان مشخصات نسخه اصلی است بعد از امضاء و مهر به عنوان رسید به در خواست کننده تحویل خواهد داد توچه داشته باشید که این مدارک و اطلاعات را حفظ نمایید.
ماده ۹۱ – درخواست تمدید ثبت طرح صنعتی باید حاوی نکات ذیل باشد :
شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و طرح صنعتی که تمدید آن مورد درخواست است
طبقه یا طبقات کالاهای موضوع طرح صنعتی
اسم و آخرین نشانی کامل مالک طرح صنعتی ثبت شده یا نماینده قانونی وی
در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید . مدارک مثبت هویت متقاضی ، رسید مربوط به پرداهت هزینه تمدید ، حداقل شش نمونه از طرح و مدارک نمایندگی قانونی ، در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید ، باید به همراه درخواست تمدید ارائه شود
ماده ۹۲ – تمدید ثبت ، دنباله ثبت اصلی ، در دفتر ثبت طرح به عمل خواهد آمد و پس از انتشار آگهی مربوط ، گواهی نامه تمدید ثبت طبق ( ط – ۴) صادر و تسلیم مالک طرح یا نماینده قانونی وی خواهد شد . گواهی نامه تمدید شامل مندرجات گواهی نامه اصلی ، با انجام تغییرات لازم ، و نیز مدت اعتبار طرح صنعتی و تاریخ انقضای آن خواهد بود .
تبصره ۱- در موقع تمدید ثبت ، مرجع ثبت مکلف است طبقه محصولات را مطابق با جدیدترین ویرایش طبقه بندی بین المللی در دفتر ، ثبت و گواهی نامه تمدید ثبت طرح صنعتی را براساس آن تصحیح نماید . هزینه تغییر طبقات ناشی از اعمال ویرایش جدید طبقه بندی بین المللی و هزینه انتشار آگهی مربوط در روزنامه رسمی به عهده مالک علاکت خواهد بود .
تبصره ۲- تمدید ثبت طرح صنعتی نمی تواند هیچ تغییری در آخرین شکل ثبت آن به وجود آورد . در غیر این صورت ، مقررات تغییر طرح صنعتی موضوع ماده ۹۳ این آیین نامه قابل اعمال خواهد بود.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
شنبه 23 تیر 1397  04:43 ب.ظ

ازهنگامی که استفاده از بتن در ساختمان سازی معمول شد، تلاش مهندسان برای به کار بردن قطعه های پیش ساخته آغاز گردید. صرفه جویی در مصرف آهن آلات ساختمانی افزایش سریع جمعیت و نیاز روز افزون به مسکن، کاستن وابستگی به خارج در مزینه فولاد ساختمانی، اهمیت این مسئله را دو چندان کرده است. در ایران نیز در چند سال اخیر با توجه به تکامل کاربردی مصالح ساختمانی استفاده از تیرچه و بلوک به جای تیرآهن، طاق ضربی

در سقف گسترش چشمگیری داشته است.


یکی از اقدامات اساسی در راستای انجام امور تجاری، تولیدی، خدماتی و .... ثبت شرکت می باسد. متقاضیان محترم ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک، پس از انتخاب موضوع برای فعالیت شرکت می توانند با استفاده از هشت نوع قالب ثبتی ( شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت بامسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیرسهامی ، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی ) متناسب با نوع فعالیت خود، شرکت را به ثبت برسانند. لازم به ذکر است که با توجه به وجود 8 نوع قالب برای به ثبت رساندن شرکت، امروزه دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت بامسئولیت محدود از رایج ترین نوع شرکت ها برای ثبت در ایران به شمار می آیند و اکثر شرکت ها در این دو قالب به ثبت می رسند. البته شرکت های سهامی خاص نسبت به شرکت با مسئولیت محدود دارای اعتبار بیشتری بوده و اغلب برای افرادی که امور عمرانی، تولیدی و... انجام میدهند مناسب است.همچنین، اخذ وام برای شرکت های سهامی خاص بسیار راحت تر بوده و معمولاَ تا سقف ده برابر سرمایه شرکت امکان اخذ وام و اعتبارات از بانک ها یا موسسات مالی امکانپذیر است.
در ادامه، بعد از آشنایی مختصر با شرکت تجاری و شرکت های موجود در قانون تجارت ، به ذکر شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک در دو قالب مذکور می پردازیم.
• شرکت چیست ؟
شرکت، در واقع تأسیس حقوقی خاصی است که قانونگذار در اختیار افراد گذاشته تا امکانات مالی خود را در یک جا جمع کنند و با همکاری مشترک، آن را افزایش دهند.
• تعریف شرکت تجارتی :
هرگاه دو یا چند نفر به منظور انجام امور تجارتی با تقسیم سرمایه و ترسیم نحوه تقسیم سود و زیان طبق محتوای قرارداد، تفاهم نمایند فرآیند فعالیت آنها یک شرکت تجارتی را تشکیل داده است به عبارت دیگر هرگونه عملیات تجارتی ناشی از تودیع سرمایه شرکاء که مطابق قرارداد با تقسیم سود و زیان همراه باشد شامل فعالیت شرکت تجارتی است. شرکت های فوق به بیان قانون تجارت عبارتند از:
ـ شرکت سهامی (شرکت سهامی عام و خاص)، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی .
ـ شرکت سهامی : شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است.
ـ شرکت سهامی عام : شرکت هایی که مؤسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می کنند، اینگونه شرکت ها شرکت سهامی عام نامیده می شود.
ـ شرکت سهامی خاص : شرکت هایی که تمام سرمایه آنها در موقع تأسیس منحصراًتوسط مردم تأمین گردیده است. اینگونه شرکت ها شرکت سهامی خاص نامیده می شود.
ـ شرکت با مسئولیت محدود : شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده است و هریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است‌.
ـ شرکت تضامنی : شرکتی است که در تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود؛ اگر دارایی شرکت برای پرداخت تمام قروض کافی نباشد، هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.
ـ شرکت مختلط غیرسهامی : شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود.
ـ شرکت مختلط سهامی : شرکتی است که در تحت اسم مخصوص بین عده شرکای سهامی و یک یا چند شریک ضامن تشکیل می شود.
ـ شرکت نسبی : شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند.
ـ شرکت تعاونی : شرکتی که با هدف های هفتگانه مندرج در قانون بخش تعاونی با قید کلمه تعاونی و تابعیت ایرانی از حداقل ۷ عضو تشکیل گردد.
• شرایط ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک سهامی خاص :
1. حضور 3 نفر سهامدار اصلی به همراه 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از سهامداران باشد.
2. سرمایه اولیه : معادل یا بیشتر از صد هزار تومان
3. واریز35% مبلغ سرمایه اولیه به حساب بانکی به نام شرکت و ارائه رسید و گواهی بانکی
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک سهامی خاص :
1. تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت از جمله صفحه اول شناسنامه و کارت ملی سهامداران،مدیران و بازرسان
2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری جهت اعضای هیأت مدیره،مدیرعامل و بازرسان
3. اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط ،درمواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد
4. اقرارنامه امضاء شده.
• شرایط لازم جهت ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک با مسئولیت محدود :
1. درشرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل2نفر می باشد
2.حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود صد هزار تومان است
3. درشرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیرعامل اقرار به دریافت آن نماید.
• مدارک مورد نیاز ثبت شرکت تولید تیرچه و بلوک با مسئولیت محدود :
1. کپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
2. اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
3. امضای اقرارنامه
4. اخذ مجوز درصورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.
 


  • آخرین ویرایش:شنبه 23 تیر 1397
نظرات()   
   


لازم است بدانید که متقاضی پس از مطالعه ی کلیه ی آیین نامه های مصوب در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، می بایست با توجه به کلیه ی شرایط شرکت اقدام به دریافت پایه و رشته مورد نظر نماید.

در مرحله ی اول با توجه به فهرست مدارک الصاقی ذکر شده در سایت ساجات به نشانی الکترونیکی sajat.mporg.ir ، مدارک مورد درخواست از سمت ساجات را تهیه کرده و در سایت ساجات اقدام به ثبت نام می نماییم. مرحله ی ذکر شده شامل ۲ قسمت ( ثبت نام اولیه و ثبت نام مرحله ی دوم ) می باشد. در مرحله ی اول شناسه و گذر واژه اول دریافت شده و سپس ثبت نام ابتدایی ( ورود اطلاعات اولیه شرکت ) انجام می شود و در مرحله ی دوم پس از اخذ تاییدیه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، و دریافت شناسه و گذر واژه ی دوم، کلیه ی اطلاعات مرتبط با شرکت با توجه به رشته و پایه درخواست شده بر روی سایت قرار خواهد گرفت و کلیه ی مدارک در محل های مربوطه و تعریف شده الصاق می گردد . در نهایت پس از ورود به سامانه و الصاق اطلاعات و مدارک به صورت کامل، پرونده جهت بررسی به سازمان مربوطه ارسال می گردد . سازمان ساجات پس از بررسی پرونده ( این بخش ممکن است طی چندین مرحله انجام پذیرد )، و حکم تأیید، آن را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال کرده و کلیه ی مدارک مربوطه به صورت فیزیکی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دریافت می شود و نسبت به صدور گواهی صلاحیت شرکت اقدام می نمایند.

اعلام تغییرات به ساجات :

برای ایجاد تغییرات در شرکت ها ، باید درخواست تغییرات شرکت خود را به اداره ثبت شرکت ‌ها ارائه کنید. از جمله تغییرات قابل اعمال می‌ توان به تغییر نام، نشانی، هیات مدیره، سال مالی، سرمایه ی سهمی، دارندگان حق امضا و … اشاره کرد.

سپس روزنامه رسمی تغییرات انجام شده را در سامانه ساجات قرار داده و یا به اطلاع مسئولین مدیریت و برنامه ریزی کشور می رسانیم.


  • آخرین ویرایش:شنبه 23 تیر 1397
نظرات()   
   
شنبه 23 تیر 1397  04:40 ب.ظ


قوم لر یکی از بزرگترین و اصیل ترین اقوام ایرانی می باشد و خرم اباد بزرگترین شهر لرنشین  ، بیست و سومین شهر پر جمعیت ایران و مرکز استان لرستان است ،خرم اباد با تهران 450 کیلومتر فا صله دارد و به دلیل قرار گرفتن در

مسیر تهران و جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی بسیاری می باشد . همچنین این شهر دارای جاذبه های توریستی و تاریخی بسیاری نیز می باشد ، ازجمله پل شاپور ، گرداب سنگی ، سنگ نبشته و دریاچه کیوا شار کرد به طوری که این شهر برای نخسین بار در ایران از سوی دفتر منطقه ای سازمان ملل به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده است . در این مقاله شرایط ثبت شرکت را در این شهرستان زیبا بررسی خواهیم کرد .
ثبت شرکت در خرم اباد
بطور کلی ثبت شرکت در شهرهای مختلف در قالب های ثبتی با مو ضوعات متنوع و تخصصی به ثبت می رسد، که انواع این قالب های تجاری عبارتند از 1- ثبت شرکت با مسئولیت محدود 2- ثبت شرکت سهامی خا ص  3- ثبت شرکت مختلط 4- ثبت شرکت مختلط غیر سهامی 5- ثبت شرکت تضامنی 6- ثبت شرکت نسبی 7- ثبت شرکت  تعاونی. در شهر خرم آباد نیز مانند سایر شهر های کشور عزیزمان ثبت انواع این قالب ها و موضوعات مختلف با رعایت قوانین قابل ثبت می باشد .
البته توجه داشته باشید جهت انتخاب قالب شرکت بهتر است موضوع فعالیت شرکت را در نظر داشته باشید ، فعالیت هایی مانند ،فعالیت های تجاری ، تولیدی ، خدما تی و … که هر جهت هر یک از آنها می بایست بهترین و مناسب ترین قالب را انتخاب نمایید، همواره به یاد داشته باشید که هدف از ثبت شرکت ،اداره یک مجموعه افراد در یک چار چوب منسجم حقوقی می باشد ،تا احتمال هر گونه بی قانونی تا حد امکان کاهش یابد. همچنین در مرحله بعدی لازم است متقاضیان تشکیل یک شخصیت حقوقی بعد از اگاهی از روند و نحوه انجام امور مربوطه با تشکیل جلسات و تنفذ سمت ها و تنظیم مواد اساسنامه اطلاعات کافی کسب نمایند.
مراحل ثبت شرکت در خرم آباد:
1-اخذ گواهی عدم سو پیشینه
2- تنظیم و تدوین مفاد اسا سنامه
3-انتخا ب نام مناسب برای شرکت
4-ثبت نام اولیه در سامانه و تنظیم اوراق ثبتی
5-تعیین نام شرکت
6-ثبت شرکت در ارسال اوراق به ادراه از طریق پست جهت انجام بر رسی مدارک توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها  
7-درصورت بلامانع بودن صدور اگهی تاسیس
8- ثبت شرکت در تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی در خواست اگهی جهت انتشار در روز نامه
9-انجام امور تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی
مدت زمان لازم برای انجام ثبت شرکت پس ار تکیمل مدارک و انجام امور ثبت نا م ها تقریبا 20 الی 25 روز کاری می باشد می باشد ،بهتر است با توجه به موضوع فعالیت و نوع شرکت مدارک و اسناد ثبت شرکت در خرم اباد را جمع آوری نموده وبه اداره مربوطه مراجعه نمایید.
مدارک لازم برای ثبت شرکت در خرم اباد
1-گواهی عدم سو پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین
2- شناسنامه و کارت ملی متقاضیان اعم از سها  مداران اعضای هیئت مدیره و بازرسین
3-مذارک تحصیلی مورد نیاز برای موضاعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند
4-مجوز فعالیت برای مو ضاعاتی که ملزم به ارایه مجوز می باشد
5-ارائه ادرس صحیح به همراه کد پستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   

• شرکت سهامی عام :
طبق تعریفی که در ماده ۴ قانون تجارت از شرکت سهامی عام ارائه گردیده، شرکت سهامی عام، نوعی از شرکت های سهامی است که قسمتی از سرمایه آن از طریق فروش سهام به غیر مؤسسان (مردم) تأمین شود. سهام شرکت های سهامی عام در بورس اوراق بهادار داد و ستد می شود. در واقع عمده تفاوت شرکت سهامی عام با شرکت سهامی خاص در این است که در شرکت سهامی عام برخلاف شرکت سهامی خاص که تمام سرمایه آن از طرف سهامداران تأمین می شود، قسمتی از سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین می شود.
سازمان های بورس در بسیاری از کشورها معمولاً شرکت هایی را می پذیرند که دارای سرمایه و اعتبار بسیار قوی باشند. مؤسسان این گونه شرکت ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به عموم مردم تأمین می کنند. در این نوع شرکت ها، صاحبان سهام می توانند سهام خود را در بورس فروخته و در واقع مالکیت خود را به دیگران منتقل کنند. در شرکت سهامی عام، نقل و انتقال سهام آسان است و وابسته به رضایت سایر سهامداران نمی باشد.
تعداد شرکاء در شرکت سهامی عام بسیار زیادتر از سایر انواع دیگر شرکت های تجاری است، شرکت های سهامی عام معمولاً برای فعالیت های بزرگ اقتصادی و احداث صنایع سنگین مثل ذوب آهن، خودرو سازی و انجام امور مهم از قبیل تأسیس بانک ها، شرکت های بیمه، استخراج معادن بزرگ و تجارت با کشورهای خارجی و غیره که با سرمایه های فردی کوچک امکان پذیر نمی باشد تشکیل می شوند. اکثر شرکت های بزرگ دولتی نیز در ایران در قالب شرکت های سهامی عام فعالیت می کنند.
• شرایط لازم برای تشکیل و ثبت شرکت سهامی عام :
الف) مطابق ماده ۵ لایحه اصلاحی قانون تجارت در موقع تأسیس، سرمایه شرکت های سهامی عام از پنج میلیون ریال نباید کمتر باشد. در صورتی که سرمایه شرکت، بعد از تشکیل به هرعلت از حداقل مذکور در این ماده کمتر شود باید ظرف یک سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکت های مذکور در قانون تجارت تغییر شکل یابد و گرنه هر ذی نفع می تواند انحلال آن را از دادگاه صلاحیت دار درخواست کند.
ب) به موجب ماده ۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت، برای تأسیس شرکت های سهامی عام، مؤسسین باید اقلاً ۲۰ درصد سرمایه شرکت را خود تعهد کرده و لااقل ۳۵ درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تأسیس، نزد یکی از بانک ها سپرده، سپس اظهارنامه ای به پیوست طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضای کلیه مؤسسین رسیده باشد در تهران در اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها به دایره ثبت شرکت ها و در نقاطی که دایره ثبت شرکت ها وجود ندارد به اداره ثبت اسناد و املاک محل تحویل و رسید دریافت کنند.
توضیح : هرگاه قسمتی از تعهد مؤسسین به صورت غیر نقد باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را درهمان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده است امانت، و گواهی بانک را ضمیمه اظهارنامه وضمایم آن به مرجع ثبت شرکت ها تقدیم نمایند.
ج) در شرکت های سهامی عام تعداد شرکاء نباید از ۵ نفر کمتر باشد.
• مراحل تأسیس و ثبت شرکت سهامی عام :
همان طور که قبلاً گفتیم برای ثبت هر نوع شرکت، ابتدا باید یک نام از طرف مؤسسین برای ثبت شرکت انتخاب و پس از تأیید نام از طرف اداره ثبت شرکت ها، مدارک لازم برای ثبت شرکت به اداره ثبت شرکت تحویل داده شود، در شرکت سهامی عام چون قسمتی از سرمایه شرکت از طریق فروش سهام به مردم تأمین می شود برای انجام این کار ابتدا باید پذیره نویسی سهام از طرف شرکت صورت گیرد. براساس ماده ۱۰ لایحه اصلاحی قانون تجارت، مرجع ثبت شرکت ها پس از مطالعه اظهارنامه و ضمایم آن و مطابقت مندرجات آنها با قانون اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی را صادر خواهد نمود.
• اعلام پذیره نویسی سهام :
پذیره نویسی یک عمل حقوقی است که به موجب آن شخص تعهد می کند با تأمین قسمتی از سرمایه شرکت در حدود مبلغی آورده شده در شرکت سهامی عام شریک شود.
طبق ماده ۱۱ ل. ا.ق.ت، اعلامیه پذیره نویسی باید توسط مؤسسین در روزنامه آگهی شود و هم چنین در بانکی که تعهد سهام نزد آن صورت می گیرد در معرض دید علاقه مندان قرار داده شود.
ظرف مهلتی که در اعلامیه پذیره نویسی تعیین شده است علاقه مندان به بانک مراجعه و ورقه تعهد سهام را امضاء و مبلغی را که نقداً باید پرداخت شود تأدیه و رسید دریافت می کنند‌.
• نکاتی که باید درطرح اعلام پذیره نویسی شرکت سهامی عام ذکر شود :
مطابق ماده ۹ ل.ا. قانون تجارت طرح اعلامیه پذیره نویسی شرکت سهامی عام باید شامل نکات زیر باشد :
۱ـ نام شرکت؛
۲ـ موضوع شرکت و نوع فعالیت هایی که شرکت به منظور آن تشکیل می شود؛
۳ـ مرکز اصلی شرکت و شعب آن در صورتی که تأسیس شعبه مورد نظر باشد؛
۴ـ مدت شرکت؛
۵ـ هویت کامل و اقامتگاه و شغل مؤسسین، درصورتی که تمام یا بعضی از مؤسسین درامور مربوط به موضوع شرکت یا امور مشابه با آن سوابق یا اطلاعات یا تجاربی داشته باشند ذکر آن به صورت مختصر؛
۶ـ مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد وغیرنقد آن به تفکیک، تعداد و نوع سهام در مورد سرمایه غیر نقد شرکت تعیین مقدار و مشخصات و اوصاف و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف سرمایه غیر نقد اطلاع حاصل نمود؛
۷ـ درصورتی که مؤسسین مزایایی برای خود در نظر گرفته اند تعیین چگونگی و زمینه های آن مزایا به توضیح؛
۸ـ مشخص کردن مقداری از سرمایه که مؤسسین تعهد کرده و مبلغی که پرداخت کرده اند.
۹ـ ذکر هزینه هایی که مؤسسین تا آن موقع جهت تدارک مقدمات تشکیل شرکت و مطالعاتی که انجام گرفته است پرداخت کرده اند و برآورد هزینه های لازم تا شروع فعالیت های شرکت؛
۱۰ـ درصورتی که انجام موضوع شرکت قانوناً مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد ذکر مشخصات اجازه نامه یا موافقت اصولی آن مرجع؛
۱۱ـ ذکر حداقل تعداد سهامی که هنگام پذیره نویسی باید توسط پذیره نویس تعهد شود و تعیین مبلغی از آنکه باید همزمان با پذیره نویسی نقداً پرداخت شود؛
۱۲ـ ذکر شماره و مشخصات حساب بانکی که مبلغ نقدی سهام مورد تعهد باید به آن حساب پرداخت شود و تعیین مهلتی که طی آن اشخاص ذی علاقه می توانند برای پذیره نویسی و پرداخت مبلغی نقدی به بانک مراجعه کنند؛
13ـ تأکید به اینکه اظهارنامه مؤسسین به پیوست طرح اساسنامه برای مراجعه علاقه مندان به مرجع ثبت شرکت ها تحویل داده شده است؛
۱۴ـ ذکر نام روزنامه کثیرالانتشار که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی تا تشکیل مجمع عمومی مؤسس منحصراً در آن منتشر خواهد شد‌؛
۱۵ـ چگونگی اختصاص سهام به پذیره نویسان.
 


  • آخرین ویرایش:شنبه 23 تیر 1397
نظرات()   
   


کشور عزیزمان ایران جزء کشورهایی است که دارای ترکیب جمعیتی، جوانی است و هر روزه به تعداد جوانان و افراد آماده به فعالیت در جامعه افزوده می شود و این خود لازمه آماده سازی بستری مناسب این افزایش نیروی کار از سوی جامعه می باشد

، بنابراین قانون گذار قوانینی جهت شروع فعالیت افراد در نظر گرفته تا این فعالیت ها در چهار چوب قانون انجام پذیرد. آشنایی با این اصول و قوانین برای تمامی افرادی که مایل به فعالیت اقتصادی در جامعه می باشند ضروری است .
یکی از مهترین این قوانین جهت راه اندازی کسب و پیشه در مرحله نخست اخذ پرونده کسب و کار می باشد این پروانه در واقع مجوزی است برای دایر کردن یک واحد صنفی و بدون دریافت آن فعالیت اقتصادی شما غیر قانونی محسوب می شود، طبق ماده12 قانون نظام صنفی افراد قبل از راه اندازی کسب و کار موظف به اخذ پروانه فعالیت از واحد صنفی مربوطه می باشند .
در اینجا به ارائه تعریف جامعی از پروانه کسب می پردازیم :
پروانه کسب مجوزی است که طبق مقرات به ‌منظور شروع و ادامه کسب‌وکار یا حرفه به صورت موقت یا دائم به فرد یا افراد صنفی برای محل مشخص یا وسیله کسب معین داده می‌شود. پروانه کسب موقت تنها برای یک ‌بار صادر می‌شود. مدت اعتبار پروانه کسب موقت یک‌ سال و پروانه کسب دائم پنج‌ سال است .
موضوع بند 1 ماده 25 قانون نظام صنفی
مصوب 9/8/1371 هیئت عالی نظارت
ماده ا – هر فرد كه بخواهد واحد صنفی ایجاد كند قبل از سپردن هر گونه تعهد اجاره و یا خرید محل باید جهت  اخذ مجوز لازم به اتحادیه مربوط مراجعه نماید .
تبصره 1- در ابتدای هر سال ضرورت ایجاد واحد صنفی را اتحادیه صنف مربوطه به كمیسیون نظارت شهر و در شهرهای فاقد اتحادیه صنفی شهرداری به كمیسیون نظارت شهر مركز شهرستان برای تایید پیشنهاد می نماید. كمیسیون موظف است حداكثر ظرف مدت 3 ماه نظر خود را اعلام دارد .
تبصره 2- ضرورت ایجاد واحد صنفی بایستی هماهنگ با سیاست دولت در زمینه تامین و تولید و توزیع كالا و ارائه خدمات تعیین گردد .
ماده 2- اتحادیه موظف است درخواستها رسیده برای اخذ پروانه كسب را به ترتیب شماره و تاریخ در دفتر مخصوصی ثبت و رسید آنرا به متقاضی تسلیم نماید .
ماده 3- اتحادیه با رعایت حق تقدم در خواستهای رسیده موضوع ماده 2 را بررسی و نظر خود را مبنی بر رد یا قبول تقاضا حداكثر ظرف 15 روز كتبا اعلام می دارد در صورت مثبت بودن جواب اتحادیه متقاضی می تواند نسبت به تهیه مدارك لازم اقدام نماید.
 شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پروانه کسب
1 – تابعیت جمهوری اسلامی ایران
2 – ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی و یا عادی و یا مبایعه نامه
تبصره : دریافت تعهد محضری از دارندگان اسناد عادی مبنی بر پذیرش مسئولیت حقوقی ناشی از آن الزامیست  
3 -گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم و یا ارائه گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت
4-ارائه گواهی عدم سوء پیشینه جهت افراد دارای سن کمتر از هفتاد سال تمام
5-ارائه آخرین مدرک تحصیلی (حداقل گواهی پایان تحصیلات ابتدایی یا سواد خواندن و نوشتن (
6-گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
7- ارائه سوابق کاربری تجاری یا اداری و یا کارگاهی محل کسب
  8-ارائه کارت معاینه پزشکی و گواهی صلاحیت بهداشتی از وزارت بهداشت
  9-ارائه هر گونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده و یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی
10-مدارک لازم مبنی بر دارا بودن صلاحیت فنی برای مشاغل خاص بر اساس آیین نامه مربوط
تبصره : اگر متقاضی واجد شروط برای اخذ پروانه تخصصی و فنی نباشد، حضور یک نفر شاغل
دارنده پروانه تخصصی و فنی در واحد صنفی وفق ماده 13 قانون نظام صنفی برای صدور پروا نه
کسب مشروط به نام متقا ضی کافی می با شد  
11 – موافقت اداره نظارت بر اماکن عمو می نیروی انتظامی جمهوری اسلامی
12 – عکس پرسنل جدید (دوازه قطعه)
13 – فتوکپی پرسنلی جدید ( دروازده قعطه عکس )
 تبصره 1: حداقل سن جهت خانم ها به منظور دریافت پروانه کسب هیجده سال می با شد
تبصره 2 : کلیه دستگاه هایی که اتحاد یه ها برای  صدور پروانه کسب از آن ها استعلام می کنند موظفند ظرف مدت 15 روز از تاریخ دریافت استعلام نظر قطعی و نهایی خود را اعلام دارند.عدم اعلام نظر در مهلت مقرر به منزله نظر مثبت است   


  • آخرین ویرایش:شنبه 23 تیر 1397
نظرات()   
   

دلایل محرومیت شرکت ها

۱) کلیه شرکت هایی که صلاحیت پیمانکاری اخذ می‌نمایند، بایستی هیئت مدیره، تغییر آدرس و … خود را به سازمان‌های ذیربط که در حال حاضر « سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان » برای رتبه های ۳ و ۴ و ۵  و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای رتبه های ۱ و ۲ می‌باشند اعلام نمایند.

۲) کلیه قراردادهایی که جهت اخذ صلاحیت به سازمان‌های ذیربط ارسال می‌گردد، قابل استعلام و پیگیری می‌باشد. لذا مراقب افراد سودجو که در این خصوص تبلیغات واهی (ادعای اخذ رتبه بالا) می‌نمایند، باشید.

۳) کلیه مدارک تحصیلی افراد امتیازآور استعلام می‌گردد، سایت سازمان های ذیربط به سایت‌های دانشگاهی مختلف لینک می‌باشد، لذا دقت گردد از مدارک معتبر و واقعی استفاده شود.

۴) کلیه سوابق تامین اجتماعی افراد امتیاز آور و اظهارنامه مالیاتی شرکت ها نیز قابل استعلام می‌باشد، پس در مورد افراد سودجو محتاط باشید و ادعاهای رفع مشکل از طریق مراجع قانونی را بررسی نمایید.

۵) از واگذاری دریافت صلاحیت شرکت خود به افراد فاقد هویت، موسسات غیر رسمی که ثبت نشده‌اند، شرکت هایی که محل کار آنها نامشخص است و موسساتی که فاقد مدارک هستند، جدداً خودداری نمایید.

۶) قبل از واگذاری کار به هر شرکت یا شخصی، قرارداد منعقد نموده و در خصوص هزینه و مدت زمان انجام کار استعلام نمایید.

۷) در خصوص اخذ صلاحیت دقت گردد مدارک مورد نیاز از اصل تهیه شده باشد، خصوصاً مدارک تحصیلی، گواهی بیمه قراردادها و مفاصا حساب های تامین اجتماعی.


  • آخرین ویرایش:شنبه 23 تیر 1397
نظرات()   
   
شنبه 23 تیر 1397  04:33 ب.ظ


یکی از مهمترین توصیه های شرکت ها و موسسات حقوقی بعد از ثبت شرکت، اقدام برای اخذ رتبه میباشد. اخذ رتبه در استان البرز در 5 پایه میباشد که رتبه 1 بالاترین و رتبه 5 پایین ترین آن محسوب میشود. اخذ رتبه در 11 رشته برای پیمانکاران در سامانه ساجات وجود دارد که بنا به نیاز و خواسته شرکت حداقل یک رشته در یک پایه قابل اخذ می باشد. اعتبار اخذ رتبه در البرز به صورت 4 ساله میباشد و باید قبل از اتمام زمان اعتبار اقدام به تمدید یا ارتقا رتبه نمود. برای هر رشته پیمانکاری 4 کار مجاز وجود دارد. مراحل اخذ رتبه با توجه به انواع آن متغییر می باشد به همین خاطر برای برداشتن قدمی درست در راستای اخذ رتبه تکمیل اطلاعات و آگاهی در این خصوص ضروری به نظر می رسد. اخذ رتبه در استان البرز ، به نوعی اعتبار و اعتماد برای هر شرکتی محسوب خواهد شد. اشخاص حقوقی و حقیقی با داشتن رتبه و گرید می تواند اعتماد مشتریان را جلب نمایند. جهت اخذ رتبه در البرز باید سوابق خود را همراه با قراردادهای شرکت به سازمان مدیریت و برنامه ریزی در شهر البرز تحویل دهید.
شرکت ها در استان البرز بنا به نوع فعالیت و رشته مورد نظر خود رتبه کسب خواهند کرد. اخذ رتبه در البرز بعد از ثبت شرکت بسیار مسئله مهمی میباشد.
شرایط لازم برای اخذ رتبه در البرز

1- در مرحله ی اول ثبت شرکت
2- داشتن مدرک لیسانس، برای حداقل 3/2 اعضاء هیات مدیره
3- در هیات مدیره می بایست یکی از شرایط ذیل وجود داشته باشد
- یک نفر مهندس با حداقل 7 سال سابقه مستند به بیمه و یک نفر نیروی فنی و مهندسی بدون سابقه
- حداقل 2 نفر نیروی فنی مهندسی هر کدام با حداقل سه سال سابقه مستند به بیمه
درحالت نخست که شرکت دارای یک نفر نیروی مهندسی با 7 سال سابقه است شرکت فقط می تواند در یک رشته تقاضای رتبه دهد ولی در حالتی که 2 نفر نیروی فنی و مهندسی هر کدام با 3 سال سابقه باشند شرکت می تواند در دو رشته مختلف تقاضا دهد.
برای اخذ رتبه بندی شرکت مشاور علاوه بر نیروی فنی و مهندسی، امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت نیز ارزیابی میشود. کار شرکت های پیمانکاری بیشتر در زمینه اجرایی و اجرای پروژه های عمرانی و قرار دادهای اجرایی در زمینه ساخت و نظارت بر پیمانکار است. اما اخذ رتبه بندی شرکت مشاور در زمینه طراحی و نظارت، نظارت بر ساخت فعالیت میکنند و واسطه بین پیمانکار و کارفرما هستند.
مدارک لازم جهت اخذ رتبه در استان البرز

- کپی برابر اصل شده مدارک ثبتی شرکت سهامی خاص
- کپی برابر اصل شده مدارک تحصیلی اعضای امتیازآور شرکت
- کپی آخرین صورتجلسه مربوط به تغییر سهام
- تصاویر آخرین صورت وضعیت تایید شده یا اصل تاییدیه کارکرد توسط دستگاه های اجرایی برای کارهای نیمه تمام
- تصاویر کلیه موافقتنامه ها
- تهیه سربرگ شرکت در سه نسخه
- داشتن مدرک تحصیلی لیسانس برای حداقل دو سوم اعضا هیات مدیره
- ارائه اظهارنامه مالیات شرکت مربوط به آخرین سال مالی قبل از تشکیل پرونده
مدارکی که مهندس برای گرفتن گرید ارئه میدهد

- استعلام سوابق بیمه با ذکر تاریخ شروع و خاتمه و همچنین نام شرکت هایی که بیمه برایشان پرداخت کرده اند
- گواهی مبنی بر فعالیت در شرکت هایی که در سوابق بیمه ذکر شده است.
مدارک لازم برای اخذ گرید

- آخرین اساسنامه شرکت
- آخرین اظهارنامه شرکت (دو نسخه)
- آخرین اظهارنامه مالیاتی
- کپی سند مالکیت یا اجاره نامه مربوط به دفتر شرکت به همراه کد رهگیری می باشد.
- آخرین صورتجلسه مجمع عمومی که بیانگر صاحبان سهام و میزان سهام هر یک از سهامداران
- تمام آگهی‌های روزنامه رسمی اعم از آگهی تاسیس، آگهی‌های تغییرات شرکت


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   

شرکت چند ملیتی چیست ؟
با فراگیر تر شدن ارتباطات در سراسر دنیا و امکان ایجاد ارتباطات گسترده بین کشورها ،در امر اقتصاد جهانی با پدیده شرکت های چند ملیتی مواجه هستیم ،که بی گمان یکی از مشخص ترین ویژگی های جهانی شدن ارتباطات می باشد.

در تعریف شرکت های چند ملیتی آمده است: شرکتهای چند ملیتی عموماً به شرکتهایی اطلاق می شود که در بیش از یک کشور فعالیت داشته باشند.
این شرکت ها عموما در سرتاسر دنیا فعالیت می کنند و طبعا بر اقتصاد کشورها تاُثیر گذار هستند . این شرکتها نقش عمده ای در زمینه سرمایه گذاری خارجی داشته و فعالیت های آنها در سطح جهانی قدرت اقتصادی بالایی را برایشان به ارمغان می آورد.  البته توجه داشته باشید ،اصولا این شرکت ها به لحاظ تشکیل و پیدا شدن شخصیت حقوقی تابع قانون کشور محل تشکیل خود هستند .
شرکت چند ملیتی و قواعد حاکم بر آن
با توجه به موارد و تعاریفی که بدان اشاره شد می توان اشاره نمود که فعالیت شرکت های چند ملیتی علاوه بر رشد و پیشرفت اقتصادی باعث پیشرفت حیرت انگیز علم و صنعت و تکنولوژی خواهد بود .
فعالیت اینگونه شرکت ها به صورت جمعی و گروهی در قالب اشخاص حقوقی صورت می گیرد ،که در عرضه های مختلف این اشخاص حقوقی در قالب شرکت های تجاری از داخل کشورهای متبوع فراتر رفته  و بصورت فراملی و با دامنه بسیار وسیع جهانی فعالیت می کنند .
نکته ای که باید به ان اشاره کنیم : در شرکت های چند ملیتی دو عنصر اساسی وجود دارد که شاید در وهله اول مخالف و متضاد یکدیگر به نظر برسند و ان ( وحدت ، کثرت )می باشد
وحدت :  وحدت به این معنا که در تصمیم‌گیری، عمل، وحدت در منابع  انسانی، مالی و فنی و چنین وحدتی مبین داشتن هویت مشخص است، شرکت دارای شخصیت معین و متمایز از هر نهاد دیگری است، شرکت مادر، شعب با شرکت‌های  فرعی و سایر موسساتی که احتمالاً ایجاد می‌شوند مجموعه‌ای واحدی را تشکیل می‌دهند. بنابراین شرکت را می توان یک سیستم ارتباطی وپیچیده  دانست که عناصر متشکله آن دارای ارتباط ارگانیک هستند و دارای استراتژی مشترک  که عامل اساسی نیز محسوب می شود. شرکتهای فراملی دارای سلسله مراتب بصورت عمودی می باشند ویک رابطه تبعیت بین آنها دیده می‌شود روند تصمیم‌گیری در شرکت‌های فراملی بصورت هرمی است. این ارتباط بین مرکز و پیرامون، یکی از خصوصیا ت  اصلی شرکت‌های چندملیتی است.
کثرت : کثرت به این معنا که چند ملیتی بودن به معنای حضور شرکت در خاک چند کشور است شرکت فراملی از حالت کثرت به طور مضاعف بر خوردار است .
اولا :تعدادی کم و بیش زیاد شرکت تشکیل یافته که دارای شخصیت حقوقی مشخص هستند .
ثانیا : این شرکت ها به موجب حقوق داخلی کشورهای مختلف تشکیل شده و دارای تابعیت های مختلف هستند پس گفت شرکت چندملیتی، دارای تابعیت چندگانه می باشد، از نظر شرکت چندملیتی، منافع موسسه اصلی در کشور مبداً مادون منافع شرکت در مجموعه آن است از زاویه د ید صرفاً حقوقی همین مسئله بصورت تعارض دادگاه‌ها (صلاحیت سرزمینی) بین دولت‌ها مطرح می شود.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت  چند ملیتی :
1 –  درخواست کتبی و  ارائه آن به اداره ثبت علائم تجاری با درج نام های کشورهای مورد نظر
2 –  کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان حق امضای شرکت
3 –  مدارک هویتی از قبیل کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان حق امضای شرکت
4 –  اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران جهت روئت و کپی آن به منظور ثبت در پرونده
5 –  کپی برابر اصل گواهی ثبت برند
6 –  روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی
7 –  تکمیل فرم مخصوص جهت ثبت شرکت بین المللی با ترجمه انگلیسی
8 –  پرداخت هزینه های ثبت که توسط اداره ثبت شرکت های بین المللی در کشور میزبان صورت می گیرد .
9 –  تهیه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت که به وسیله مدیران و صاحبان حق امضا و با مهر شرکت امضا شده باشد .
10 –  کپی پاسپورت اعضای شرکت
11-  ارائه وکالت نامه دادگستری در صورت انجام امور به واسطه ی وکیل


  • آخرین ویرایش:شنبه 23 تیر 1397
نظرات()   
   
یکشنبه 10 تیر 1397  01:35 ب.ظ


دامنه ها


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir    astaraonline.ir    atenas.ir    ghorvehtvto.ir     concrete-day.ir


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir


****************************************************************

***********************************************************************


      

*********************************************************************

*************************************************************************
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir

 
 
 



  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic